فیلتر ترافیک ارگانیک بر اساس صفحه فرود در دوره آموزش سئو
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


مداقه بهینه سازی در سایت جمعاَ مربوط به ارتقاء ترازو بازدید و فروش تارنما میباشد. برای موفقیت یک وبسایت، مدیران آن می بایست دلایل عنایت seo را بدانند و از معیارهای مهم seo به کارگیری کنند. در صورتیکه مالک کسب و کار اینترنتی، مدیریت بازاریابی و یا فقط فردی باشید که به دنیای کسب و کار الکترونیک عشق و علاقه داشته باشد، بایستی به نه بدانید بهینه سازی چیست و چه اهمیتی در وب سایت ها و دستیابی و کارهای اینترنتی داراست.
کسانی که در این زمینه فعال می باشند، سطح درک متفاوتی نسبت به بهینه سازی دارا هستند. برخی به صورت تماما دقیق نسبت به موضوعات فنی باخبر میباشند و بعضی نیز فقط ضروریات آن را می شناسند و بیشتر نیاز به آموزش سئو دارا‌هستند. ولی نسبتاً همگی آنها، از ترازو عنایت بهینه سازی در وبسایت آگاه هستند.

آموزش سئو

دوره آموزش سئو

آکادمی رایا پارس


در تمام سطوح، اندازه گیری و درک داده های مربوط به جستجو کاربران، واحد سنجش بسیار مهمی میباشد. همانگونه که ممکن است بدانید، شما نمی توانید صرفا مطابق درجه بندی وبسایت در برگه نتایج جستجو، گسترش خودتان را احتساب نمائید. بلکه شیوه های بی آلایش دیگری نیز وجود دارد که قادر است بر seo کسب و کار اینترنتی شما تاثیر داشته باشد.درین نوشته‌ی علمی، میخواهیم بهترین معیارهای تاثیر بهینه سازی و بازرسی آنها از نظر فنی و تجاری را به شما ارائه کنیم.
دلایل عنایت seo
برای دانستن دلایل عنایت بهینه سازی در استخراج و کارهای آنلاین و وبسایت ها، استیناف خوا‌هیم کرد که در صورت بهینه سازی تارنما برای موتورهای جستجو یا همان اجرای سئو، چه رویدادهایی را تجربه خواهید کرد.
1. جذب کاربران هدفمند به وب سایت
قطعا برای شما نیز پیش آمده می باشد که بخواهید در امر محصولی که قصد خرید آن را دارید یا خدماتی که ما یحتاج شما میباشد، در گوگل جستجو کنید. از جمله تصور کنید که به یک روان نویس با مشخصاتی خاص نیاز دارید. عبارت روان نویس را به یار خصوصیات مدنظر در گوگل جستجو می کنید، در برگه اول حاصل جستجو، حدود 10 لینک (شیت) درباره ی با عبارتی که جستجو کرده‌اید به شما سفارش میشود.
بعد از رسیدگی و قرائت عنوان های صفحه های جانور در نتایج جستجو، شما احتمالا از در بین 3 پیشنهاد نخستین گوگل یک کدام از را انتخاب خواهید کرد (به احتمال زیاد سفارش اولیه یا همان اولین لینک و پیوند) و وارد کاغذ مدنظر می‌شوید. در آن برگه اطلاعات جذابی در امر روان نویس مدنظر شما و البته دکمه خرید آنلاین این روان نویس وجود دارااست.
به نظر شما احتمال خرید شما و کسانی مانند شما که عبارت مدنظر را در گوگل جستجو کرده اند، از آن وب سایت چقدر زیاد است. حتما این احتمال بسیار بالاست؛ زیرا فردی که نام محصولی را در گوگل جستجو می کند، به احتمال زیاد قصد خرید آن جنس را دارااست یا می خواهد آن را در آینده خریداری کند.
این مسئله که آن تارنما با عبارت کلیدی سرازیر نویس، اولی سفارش گوگل به کاربران باشد، مسلما تاثیر زیادی در معیار ورودی آن وبسایت و فروش آن (در صورت رعایت نکات تبدیل مشتری) خواهد داشت. این یکی‌از مهمترین دلایل التفات بهینه سازی در وبسایت است. به عبارت دیگر seo موجب میشود تا عده ای که به‌دنبال مطالب جان دار در وبسایت شما می باشند، وارد وبسایت شما شده و اهداف شما را از ساخت وب سایتتان متفحص سازند.
2. برند سازی از طریق بهینه سازی
یکی از از سایر از موردها التفات بهینه سازی در سایت، برند سازی است. تصور کنید که شما وب سایتی را در زمینه فروش ساعت های گران قیمت دارید. در وبلاگ مربوط به وب سایت خود، مطالب جذاب و جامعی را در امر با اشکال ساعت های لوکس ساخت و ساز کرده‌اید و با استفاده از اصول بهینه سازی، صفحات تارنما خود را با عبارات کلیدی مرتبط به حاصل بلندتر گوگل رسانده‌اید.

کاربرانی که در امر ساعت های گوناگون جستجو می کنند، در اکثر مواقع نام برند و وب سایت شما را در نتایج جستجو مشاهده خواهند کرد و همین امر سبب می شود به مرور زمان، برند شما یک برند شناخته شده در زمینه ساعت های لاکچری نزد کاربران گردد.

برای اعتقادوباور از این که سئو در سایت شما به خیر اعمال گردیده است، بایستی به معیارهای تجاری seo و سایر مواردی که به دنبال بیان می گردند، اعتنا ویژه‌ای داشته باشید.

قبل از شروع، بایستی بدین نکته اشاره کنیم که این نوشته‌ی علمی از حساب آزمایشی خود گوگل برای اسکرین شات ها استفاده کرده است. هر یک از مواردی که به دنبال نوشته‌ی‌علمی مطرح می‌شوند، معیارهای تجاری seo می‌باشند؛ داده هایی که برای تک تک افرادی که در دستیابی و کاری کار می کنند، اهمیت دارند. در شرایطی که که اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از منابع دیگر استفاده کرده و یا از نسخه آزمایشی Google Analytics استعمال فرمایید.

ترافیک ارگانیک وب سایت
ترافیک ارگانیک یکی‌از ساده ترین طریق ها و شاید بی آلایش ترین روش برای فهم بازدهی seo تارنما شما است. داشتن ترافیک روز آپدیت از موتورهای جستجو، یکی‌از مهم‌ترین معیارها برای هر بازاریاب هست و هرگونه ارتقا ترافیک هدفمند، باعث ارتقا مرتبه seo وب سایت شما در جستجو می شود (سوای تغییرات فصلی).

در دنیایی که داده ها ادله مهم تصمیم گیری می‌باشند، این خصوصیات عنایت بسیار زیادی دارا‌هستند و یکی بخش های اصلی session های اینترنتی کاربران است؛ این session ها میتوانند برای یافتن پاسخ، خرید و یا هر عمل دیگری باشند.

در Google Analytics، شما می بایست به این مسیر بروید : Acquisition -> All Traffic -> Channels. از این نصیب می توانید ترافیک ارگانیک دریافت شده در حین معین را ملاحظه کنید.

 

ممکن هست از خودتان بپرسید چطور می توانید اطلاعات بیشتری دریافت فرمایید؟ گوگل تا قبل از این دسترسی به داده های کلمات کلیدی را در سال 2011 مسدود کرده بود اما هم اکنون شما می‌توانید جزئییات بیشتری راجع‌به با ترافیک جستجوی ارگانیک به دست آورده و مکان ها و صفحات فرود متفاوت مربوط به آن‌ها را تفحص نمائید.

فیلتر ترافیک ارگانیک بر طبق برگه فرود
تک تک ترافیک سایت شما از شیت اصلی به دست نمی آید. بلکه برخی از کاربران بدون واسطه به وبلاگ شما و یا صفحه ها فرود خاصی وارد میگردند. ولی برای برخی از جستجوها، مانند جستجوهای انجام یافته برای نام شرکت شما، شیت مهم احتمالا مهم ترین آیتم هست.

برای فهم تفاوت ترافیک فی مابین قسمت های مختلف در وبسایت خودتان، می‌توانید “Landing Page” را انتخاب کرده و داده های جدیدی را پژوهش فرمایید که بر پایه ی URL صفحه مجموعه بندی شده اند.

 

فیلتر ترافیک ارگانیک مبتنی بر مکان
در همین نصیب، داده های جستجوی ارگانیک را می اقتدار بر اساس مکان نیز تقسیم کرد. از جمله مبتنی بر شهرهای متعدد؛ بر این پایه شما می توانید در خصوص با ترافیک جستجوی خودتان اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید. مبنی بر طریق تلاش دستیابی و کارتان، مکان های نمایش داده شده ممکن است از یک میهن یا از کشورهای متفاوت باشد. در شرایطی که که شما وبسایت خودتان را برای کاربران خاص در یک حوزه‌ بهینه سازی کرده اید، میتوانید از این قسمت بازدهی تلاش خودتان را استیناف فرمایید.

 

 

درآمد، تبدیل و اهداف کسب و کار اینترنتی
در بیشتر موارد، وب سایت برای تبدیل کردن کاربران بی آلایش به مشتریان گزینه به کار گیری قرار می گیرد. به عنوان مثال سایت شما ممکن می‌باشد برای فروش تولیدات، دانلود فولدر و یا تهیه نمودن مشتری احتمالی طراحی شده باشد.

اهمیت seo در وبسایت و تاثیر آن روی اهداف تجاری شما می‌باشد، خواه این اهداف، اهداف مالی بوده و فقط برای به دست آوردن مشتری های احتمالی طراحی شده باشند.

برای داده های مبتنی بر درآمد، شما می بایست به قسمت conversions در Google analytics رفته و بعد از آن کارایی محصول (میزان فروش) را تفحص فرمایید. در این قسمت، شما میتوانید مطابق فیلترهای source/medium، اطلاعات مورد نظر خودتان را تعیین کرده تا فروش هایی که از ترافیک موتور جستجو به دست آمده میباشد را شناسایی نمائید.

 

ممکن می باشد غرض شما تنها بر پایه ی درآمد نباشد، به عنوان مثال غرض شما تکمیل و ارسال فرم ثبت نام توسط مخاطب و یا مجاب کردن او برای دانلود یک فایل هست. در‌این‌حالت‌‌ نیز فیلتر ها و به حساب آوردن های سفارشی سازی شده موجود در گوگل آنالیتیکس می‌تواند به شما کمک کند تا کار بازدیدکننده هایی که از طریق موتور جستجو وارد وبسایت شما شده اند را شناسایی فرمایید.

در قسمت conversions، منبع تکمیل هدف شما قادر است بر طبق منابع متعدد ترافیک مجموعه بندی شود و به‌این‌راه میتوانید از جمله صرفا جستجوی ارگانیک خودتان را پژوهش فرمایید.

در حالتی‌که که یک بازدیدکننده سایت شمارا از جستجو پیدا کند و سپس چیزی بخرد و یا جزییات اطلاعاتی خودش را در اختیار شما قرار دهد، مشخص می گردد که شما توانسته اید به استفاده کننده صحیح دست پیدا نمائید.

اگر که شما به صورت دائم ترافیک ارگانیک دریافت میکنید و این مخاطبین شغل خاصی را انجام نمی دهند، معین می گردد که کلمه ها کلیدی که برای آنان مرتبه بندی شده اید برای خود شما و یا مخاطب شما مناسب نمی باشد.

عمل های بهینه سازی بایستی متمرکز بر روی رسیدن به کاربر صحیح باشد؛ زیرا ممکن است که شما برای یک عبارت، “مثلا غذای گربه” در جستجو جايگاه اولیه را پیدا فرمائید اما خودتان فروشنده غذای سگ باشید! در این حالت‌ seo های شما به هیچ وجه سود ای نداشته است.

امکان رویت در جستجو و حاصل محلی
در موردی که تجارت شما دارای یک تارنما و یا فروشگاه فیزیکی میباشد، شما میتوانید از این ابزار در Google My Business به کار گیری کرده تا بتوانید کوشش خودتان را در نتایج جستجو و حتی فراتر از آن تفحص نمائید. به صورت خاص، شما می‌توانید مورد ها تحت را فهم فرمایید:

شیوه جستجوی مشتریان برای کسب و کار شما
حالتی که کسی کسب و کار شما را می بیند
شغل های خاصی که انجام میدهند
شما هر چه seo بهتری اعمال دهید، کاربران فعالیت هایی را اجرا میدهند که مبتنی بر رغبت شما است! تصویر تحت را مشاهده کنید!

 

 

 

میانگین سکو وبسایت در نتایج جستجو
احتساب میانگین جايگاه بندی برای لغت ها کلیدی در موتورهای جستجو معمولا یک طریق وا رفته برای رسیدگی کلی همت سایتتان میباشد. البته تنها این که خیلی شل و ول وب سایت خودتان را در گوگل جستجو نمائید و راجع‌به با کارایی خودتان عده بندی فرمایید، شاید خیلی دقیق نباشد. جستجوی شخصی بر طبق تاریخچه جستجو و مکان شما الزاما نشان دهنده جایگاه دقیق شما در نتیجه ها جستجو نیست.

ابزار بسیار متنوعی وجود دارااست که به شما امداد می کند تا میانگین رتبه وبسایت خودتان را برای یک عبارت خاص شناسایی کنید. طرز مجانی برای ایفا این کار به کار گیری از Google Search Console با یک ابزار رایگان مانند SEMRush یا Ahrefs میباشد که شما‌را توانا می سازد تا توزیع سکو بندی میانگین خودتان را هم استیناف نمائید.

موقتی که ردگیری سکو بندی در نتایج جستجو دشوار تر گردیده‌است؛ اندازه گیری منزلت میانگین٬ بهترین طرز برای درک ارتباط تاثیر و سکو بندی جستجو با کسب و کار شما میباشد.

 

التفات معیارهای فنی بهینه سازی در سایت
زمانی که مشاجره فنی سئو مطرح میشود، شما باید لایه های سطحی را کنار زده و کلیک و ترافیک را مطالعه فرمائید. این گزینه سبب ساز میگردد شما تصویر کلی تری از عمکلرد سئو خودتان به دست بیاورید. همچنین میتوانید زمان های بیشتری را برای بهبود بهینه سازی وب سایت شناسایی فرمائید.

باور از ایندکس صحیح صفحه ها
اعتقاد و باور از این که ایندکس صحیحی از وب سایت شما وجود دارد، یکی‌از مهم ترین بخش های سئو است. به دلیل این که در صورتی صرفا بخشی از وبسایت شما و یا صفحه های اشتباه ایندکس شده باشند، آنگاه کارایی کلی شما تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. با وجود این که بخش کوچکی از کار کلی seo مرتبط با بازرسی ایندکس می باشد، البته بعضی می‌گویند این نصیب مهمترین نصیب اهمیت بهینه سازی در وبسایت می‌باشد.

یکی‌از سریع ترین طریق ها برای این فعالیت، نوشتن فرمان «:site » و قرار دادن URL شیت مهم وبسایت خودتان در‌پی آن میباشد. به این صورت شما می توانید تعداد برگه هایی که در ایندکس موتور جستجو گوگل قرار دارد را ببینید.

برای بازرسی وضعیت یک برگه خاص در گوگل، سرچ کنسول گوگل بهترین مورد است. جدیدترین نسخه سرچ کنسول، یک طرز سریع برای تحلیل حاصل را در اختیار شما قرار می دهد.





:: برچسب‌ها: آموزش سئو , دوره آموزش سئو, آکادمی رایا پارس ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: